top of page
Bijvoorkeur-persfoto-wide2.jpg

Bijvoorkeur is opgericht door Thijs de Boer en Budi Gonzalez de Chaves.

Thijs begon zijn reclameleven als copywriter bij Lowe Kuiper en Schouten. Niet lang daarna volgde JWT, waar hij in 2009 creatief directeur werd. Na JWT werkte hij als creatief directeur voor Havas Amsterdam, Y&R Amsterdam en de laatste jaren bij het innovatieve Cheil Benelux. Thijs werkte voor grote merken als ABN AMRO, KPN, Vodafone, Andrélon, Robijn, Nationale-Nederlanden, BMW, MINI, Metropole Orkest, Nestlé, Peugeot, Citroën en Samsung.  Daarnaast was hij jurylid op verschillende creatieve festivals, zoals Cannes Lions (twee keer), The One Show, Dubai Lynx, The Caples en diverse lokale award shows. Gelukkig won hij zelf ook wel ’s wat, zoals verschillende Cannes Lions-, D&AD-, Webby-, Clio-, Effie-, The One Show-, Eurobest-, Epica- en diverse lokale Awards. 

Budi heeft sociale- en organisatiepsychologie gestudeerd en NIMA C gedaan. Hij heeft bij verschillende reclamebureaus gewerkt, waaronder ARA, UbachsWisbrun, Havas, Alfred en WundermanThompson. Voordat hij Bijvoorkeur startte was hij managing director van Cheil. Budi heeft voor mooie merken mogen werken als Zwitserleven, Metropole Orkest, Mona, Grolsch, Calvé pindakaas, Rabobank, PLUS, Peugeot, Essent, ING, CZ en Samsung. Naast Bijvoorkeur is Budi jurylid van de Effie Awards, geeft hij gastcolleges op de Breda University of Applied Sciences en is hij examinator bij het NIMA.

 

Maar wil je weten wie Thijs en Budi echt zijn? Lees dan hun maandelijkse column op Marketing Report.

moeilijke chips

vrijheid van reclame

merkvoorkeur

reclamebabbelaars

gorillas

fake reclame

mislukte productintroducties

bottom of page